هفت مورد مهم تشخيص كيفيت باتري پاوربانكي خوب
http://www.i8i.ir/all/modem/router/pb/08.htm

در صفحه هشتم ميخوانيم:

در صورت تمايل به مطالعه اين مطالب لطفا دكمه بزنيد!


نكته عجيب در بد فهمي "راندمان باتري هاي ليتيومي"!

در مروري چند روزه  از سايت هاي مختلف ايراني به نكته عجيبي برخورد كرديم: همگي آنها كه در مورد راندمان باتري قابل شارژ ليتيم مطلبي نوشته بودند در يك اشتباه و بدفهمي شريك بودند. به اين صورت كه عددي را بعنوان راندمان از ميزان كل ظرفيت نامي كم كرده و بعنوان ظرفيت واقعي باتري بهنگام تخليه در نظر ميگرفتند. من باب مثال ميگفتند: اگر راندمان باتري بيست در صد باشد بنابراين يك باتري ده آمپري ميتواند 8 آمپر به وسايل ما شارژ دهد و بعبارتي 4 بار گوشي 2 آمپري ما را شارژ كامل كند نه 5 بار(!)

البته در سايت ها و فضاي مجازي روال بر اينست كه اگر كسي مطلب تازه اي نوشت ديگران از روي آن كپي كرده و عينا آنرا در سايت خود منتقل ميكنند بطوريكه فقط با نگاه كارشناسي بايد نفر اول را پيدا كنيم و يا اينكه با درج تغييرات جزيي وانمود ميكنند خودشان مبين آن مطلب بوده اند بهمين دليل ممكن است اين يك اشتباه در فهم نادرست مطلب بوده كه افراد كم اطلاع آنرا از اولين نفر گرفته و بنام خود نيزاشاعه داده اند!
در مورد خودمان از اين موارد كمابيش اتفاق افتاده. مثلا يك سايت كامل در ارتباط با توانمندي هاي منحصر بفرد يك مودم ساخته ايم و پس از انتشار، مدتي بعد رايتل با مطالعه آن بتوانمندي هاي مودم آكاه شده  و تصميم گرفته مودم مذكور را وارد كند. اما جالب اينجاست كه عينا مطالب چندين صفحه اي ما را به سايت خود منتقل كرده و جالب تر اينجاست كه حتي اشتباهات ويراستاري ما را كه كم نبوده نيز اصلاح نكرده و همان را بسايت خود منتقل نموده!

اصل مطلب در مورد كارايي (راندمان) باتري ها قابل شارژ چيست؟

باتري ها نسبت به ابعاد و مشخصه ها يشان در هنگام توليد در كارخانه، داراي ظرفيت نامي مخصوص بخود ميشوند مثلا نهايتا داراي ده آمپر ساعت توان داخلي ميشوند. و كاربر ميتواند توسط وسيله مورد نظرش تمامي اين ده آمپر را مصرف سيستم خود نمايد.
اما وقتي ميخواهيم باتري را مجددا پر كنيم نمينوانيم با همان ده آمپر آنرا پر كنيم (يعني مثلا از طريق يك شارژر، ده آمپر به آن تزريق كنيم تا كاملا پر شود)  بلكه درصد بيشتري  انرژي را ميبايست به آن اعمال كنيم تا باتري به همان ده آمپر قبلي برسد. و اين اختلاف در پر و خالي شدن، ميشود همان راندمان باتري.
در صورتيكه در تمامي سايت هايي كه مرور كرديم اصلا صحبتي از مقدار انرژي كه از شارژر باتري قابل شارژ گرفته ميشود بحثي بميان نميايد، ولي در ارتباط با قدرت نامي بود كه بحث راندمان و بازدهي را بعنوان يك ضريبي كه بايد از كل توان كم كرد، مطرح مينمودند! و اين نشان از كم اطلاعي آنها در مورد بحث راندمان در باتري هاي قابل شارژ ميباشد.

در ارتباط با باتري هاي نيكل كادميم ضريب بهره 50 در صد است كه نسبتا زياد ميباشد و شما يك و نيم برابر بيشتر ميبايست به باتري جريان اعمال كنيد تا بقدرت نامي اوليه خود برسد (البته اگر دچار فرسودگي نشده باشد) اما در ارتباط با باتري هاي ليتيومي اين مقدار نه تنها كمتر است بلكه با روش غير متداول شارژ (منبع ولتاژ بجاي منبع جريان) عملا بسيار سريعتر باتري پر شده و ميتوان بجاي 15 ساعت استاندارد نيكلايي، 3 ساعته به ظرفيت نامي دست يافت.

اين بدفهمي از كجا ايجاد شده است؟

در بخشي از مقاله مان عنواني هست كه اگر هر دو باتري از يك جنس و با يك سطح ولتاژ هستند چگونه يكي ميتواند شارژر ديگري باشد؟ و سعي شده پاسخ روشني به آن داده شود.
بنظر ميايد بد فهمي كه در مورد راندمان باتري ايجاد شده نتيجه عملي بوده كه از كار پاوربانك ها هنگام شارژ دادن به باتري هاي گوشي هاي تحت آزمايش شان بدست داده و از آنجا كه نتوانسته اند آنرا درست تحليل كنند و مثلا نتوانستند با يك پاوربانك 8 آمپري، 4 عدد باتري 2 آمپري يك گوشي مشخص را كاملا پر كنند، گناه را بگردن راندمان باتري انداخته اند.

در حاليكه ما در بحث مذكور توضيح داديم وقتي شما بين دو باتري كه سطح ولتاژشان تقريبا هم ترار ميشوند قادر نخواهيد بود جرياني را از يكي به ديگري منتقل نماييد. در آزمايش اول و دوم و احتمالا سوم، پاور بانك 8 آمپري كه از ابتدا بطور صد در صد پر شده، قطعا ولتاژش از يك باتري كاملا تخليه شده دو آمپري بالاتر است (حتي ماداميكه به دو آمپر ميرسد) اما در شارژ دهي چهارم در نيمه راه (وقتي يك آمپر از دو آمپر باقيمانده را به چهارمي ميدهد) هر دو داراي يك آمپر شده و ديگر جرياني عبور نخواهد كرد و تازه اين در ايدال ترين شكل خود است چراكه مدارات الكترونيكي يكسوكننده حتي ممكن است يك دهم الي سه دهم ولت نيز خروجي را كاهش دهند كه ميشود غوز بالا غوز انتقال جريان!
البته مدار بالابرنده سطح ولتاژ وظيفه دارد كه بين دو منبع ايجاد اختلاف سطح كند بطوريكه بكمك آن يك پاور بانك يك و نيم آمپري نيمه تمام حتي ميتواند يك باتري 80 درصدي دو آمپري را به صد درصد برساند! اما ممكن است اين مدار دچار مشكل شده و نتوانسته كار خود را درست انجام دهد و ايجاد چنين شبه اي را كرده است.
 و به اين ترتيب آزمايشگر تصور ميكند آكه پاوربانك مورد نظر بجاي 8 آمپر 7 آمپر شارژ داده و بنابراين راندمان پاور بانكش حدود 10 الي 20 درصد ميباشد!

اطلاعات مفيد در باره باتري قابل شارژ ليتيومي و پاور بانك

براي استفاده صحيح از اينترنت كدام مودم را انتخاب كنيم؟ اينترنت
اينترنت ايرانسل بهتر است يا همراه اول  همراه اول ايرانسل
تفاوت سرعت 3G با 4 G چقدر است؟ نسل دوم شبكه همراه


 wireless router-111222

صفحه اصلي i8i >> روتر هاي جيبي 3G - 4G >> باتري هاي ليتيومي و پاوربانك را بهتر بشناسيم
 

pb.i8i.ir

 
  صفحه اصلي مودم دانگل مودم جيبي3G مودم جيبي4G روتر وايفاي گوشي تبلت لوازم رايانه لوازم ديگر پشتيباني خريد اينترنتي ارتباط با ما  
آمار بازديد
ارتباط با ما
ارتباط با سايت
نشان سايت
 
مودم هاي معرفي شده در بخش هاي ديگر سايت

مودم هاي بي سيم  نسل سوم اينترنت همراه
3G WiFi Modem

مودم دانگل واي فايE8231
مودم جيبي E5830
مودم جيبي E5220
مودم جيبي E5330
مودم جيبي E5336
 مودم جيبي D25HW
 مودم جيبي MF60
 مودم جيبي MF61
 مودم جيبي MF62
 مودم جيبي MF80
 مودم جيبي Ruby

مودم هاي سيمكارتي  يو اس بي (دانگل)
GSM 3G USB

مودم دانگل مكس كامE550
مودم دانگل مكس كامASUS
مودم دانگل مكس كامAppel
مودم دانگل بي نام ارزان

توسط مودم هاي يو اس بي دانگل هنگ كنگي فوق با ارزان قيمت ترين روش ممكن ميتوانيد ارسال گروهي پيام كوتاه را مديريت نماييد.

روتر هاي جيبي-پاوربانكي و رو ميزي واي فاي دار WiFi Router
  روتر جيبي پاوربانكي روتر روميزي خانگي دانستيهائي درباره باتري پاوربانكي  
  فهرست 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16  

 

 7 شاخصه مهم در ارتباط با تشخيص هويت و كيفيت شارژ هاي همراه خوب

 

1- تاريخ درج شده را بر پاور بانك، جدي بگيريد.

لازم است به اين نكته مهم  توجه داشته باشيدتاريخ درج شده  روي باتري ميتواند بسيار مهم باشد حداكثر زمان ممكنه براي باتري خوب گاهي حدود هشت الي ده سال پيش ميباشد. البته شرايط انبارداري بسيار موثر بوده و در دماي بالاي 50 (مثلا اهواز و آبادان) بهترين باتري ها ميتواند در انبار بسرعت از بين بروند.
و نيز باتري هاي نامرغوب حتي اگر متعلق به همان سال هم باشند ممكن است چندان نشاني از سلامت نداشته باشند!
يكي از دوستان مهندس ميگفت: در يكي از مكان هايي كه در جنگ جهاني دوم ويران شده بود، جديدا باتري خشكي را پيدا كردند كه هنوز داراي توان نامي اش بود و قادر بكار گيري بود!

2- روش پر شدن يك پاور بانك خوب، حتما خودكار باشد:

نماد شارژ و باتري در پاوربانك
بعد از شارژ كامل، لامپ شارژ به نشانه قطع جريان شارژ، خاموش ميشود.

هفت مورد مهم تشخيص كيفيت باتري پاوربانكي خوب

به اين معنا كه وقتي جهت پر كردن باتري آنرا به شارژر ميزنيم بعد زماني مشخص (به نسبت ظرفيت باتري و توان شارژر) كه باتري كاملا پر شد، مسيرشارژ قطع شود. چراكه در غير اينصورت به اصطلاح سورشارژ شده و باتري بزودي فرسوده خواهد شد (باد ميكند و نهايتا ميتركد). اينكه بدانيم آيا شارژ شدن باتري خودكار است يا نه؟ ميبايست بر بدنه پاوربانك يك لامپ داشته باشد (كه "نماد شارژ" ميباشد) و در زمان پر شدن كامل باتري، خاموش شود.
توجه داشته باشيد كه "نماد باتري" كه بصورت نمايشگر شبيه به باتري ميباشد و ميزان درصد باتري را ذكر ميكند هرگز براي اين منظور كفايت نميكند. ذيلا بيشتر توضيح خواهيم داد.

در مورد گوشي، مودم و ديگر وسائل همراه، از كجا بدانيم كه مجهز به "قطع جريان شارژ در زمان شارژ كامل" هستند؟

اين سوال مهم را در اينجا ذكر كرديم چراكه ممكن است نه تنها در ارتباط با پاور بانك ها، بلكه در مورد باتري هاي داخل لوازم ديگر نيز بدردتان بخورند.

"نماد باتري" در لوازم همراه چه مفهوم و وظيفه اي دارد؟

هفت مورد مهم تشخيص كيفيت باتري پاوربانكي خوب وضعيت هاي باتري در حال مصرف
هفت مورد مهم تشخيص كيفيت باتري پاوربانكي خوب وضعيت هاي باتري در حال شارژ
معلوم نميكند جريان شارژ قطع شده

روي اكثر لوازمي كه تغذيه آنها توسط باتري قابل شارژ تامين ميشوند، جهت نشان دادن وضعيت مقدار باتري، يك "نماد باتري" وجود دارد، كه بصورت نمايشگر لامپي (ال ئي دي) و يا متني (ال سي دي) بوده و نسبت به نرم افزاري كه در وسيله شما بكار رفته، ميتواند حالت هاي چندگانه اي را به كاربر اعلام كند.
من باب مثال ممكن است 20 در صد به اتمام باتري، بصورت يك علامت خطر از كاربر بخواهد آنرا ببرق زده و پر نمايد و پس از پر شدن توسط شارژر، ماداميكه به برق متصل است علامت برق را نشان داده و زمانيكه از برق جدا ميشود علامت را پاك كند.
اما اين به آن معنا نيست كه حتما ماداميكه باتري پر شده و ببرق متصل است توسط مدار محافظ ، جريان شارژ آن قطع شده و اين همان نكته ايست كه كاربر ميبايست از بابت آن مطمئن شود.

 چگونه مطمئن شويم كه جريان شارژ باتري پس از پر شدن آن، بطور خودكار قطع ميشود؟

همانطور كه گفتيم بدليل اينكه در پاوربانك ها، معمولا يك لامپ كه "نماد شارژ" بوده و نشانه جريان گيري از شارژر ميباشد، بطور جداگانه تعبيه شده و جاي هيچ ابهامي باقي نميگذارد اما در لوازم ديگر اينطور نيست. "نماد باتري" ميتواند بيانگر چندين وضعيت باشد و كاربر ميبايستي حتما مطمئن شود كه پس از شارژ كامل باتري، مدار شارژر قطع ميشود.
براي اين منظور، هنگاميكه مشاهده نموديد "نماد باتري" شارژ كامل را نشان داد،  بمدت يك ساعت شارژر را قطع نكنيد  تا ببينيد آيا شارژر و يا باتري (بخصوص باتري) گرم هستند؟ اگر گرم نبودند؛ احتمالا جاي نگراني نيست و مدار فطع خودكار در وسيله تان وجود دارد و در غير اينصورت، وقتي نمايشگر باتري حالت شارژ كامل را نشان داد، حتما خودتان شارژر را قطع نماييد. براي افرادي كه داراي ولتمتر ديجيتالي هستند حصول اطمينان بسيار ساده تر ميباشد، چراكه بعد از يكساعت باتري كه از زير شارژ خارج شده ولتاژش 4.22 ولت نيست بلكه حدود 3.9 ولت ميباشد.
البته حتي در حالت اول (سرد بودن باتري بعد از يكساعت) هم، هر چند وقت يكبار كاملا دقت كنيد كه باتري تان كمترين حالت تورم را نداشته باشد. و اگر تورمي هرچند جزئي مشاهده كرديد، احتمال زياد مربوط به عدم وجود مدار قطع شارژ ميشود كه در ارزيابي تان اشتباه كرده ايد. و منبعد مواظب زمان قطع شارژ باشيد تا خودتان آنرا از برق جدا كنيد.
وجود تورم در بدنه باتري در حد ناچيز، اگرچه خوب نيست اما باتري باز هم ميتواند سالها بكار خود ادامه دهد.

3- يك پاور بانك خوب، بايد محافظ اتصال كوتاه و محدود كننده جريان داشته باشد.

اول "تصال كوتاه" يا "شورتي" را توضيح دهيم:
هرگاه دو سر سيم هر دستگاهي را بوسيله يك تكه سيم مسي بهم وصل كنيد اصطلاحا ميگوييم دستگاه دچار اتصال كوتاه شده يا بعبارتي ساده تر "اتصالي كرده".  در اين حالت بدليل مقاومت اهمي بسيار بسيار ناچيز سيم متصله، اولين اتفاقي كه مي افتد عبور بيش از حد جريان الكتريكي از آن سيم ميباشد. تا جاييكه يا خود آن سيم داغ حتي شعله ور شده و يا بخش هاي الكترونيكي كه توسط آن تكه سيم بهم متصل شدند دچار آسيب جدي و يا از كار افتادگي كامل خواهند شد.
قابل توجه اينكه اكثر دستگاه هاي برقي و الكترونيكي يا بدليل عبور جريان بيش از حد برق و يا بعلت اعمال ولتاژي بالاتر از ولتاژ مورد نيازشان ميسوزند.

عدم وجود "محافظ اتصال كوتاه" در باتري پاوربانك چه عواقبي در پي دارد؟

هفت مورد مهم تشخيص كيفيت باتري پاوربانكي خوبباتري يعني منبع انرژي و در برخي وسايل مانند خودرو كه نياز به جريان لحطه اي فوق العاده اي داريم، از باتري هاي اسيدي سربي استفاده ميشود. اين باتري ها قادرند تمامي انرژي خود را براي حتي يك چند ثانيه در اختيار كاربر قرار دهند تا بتواند يك وسيله چند ده آمپري را در اين زمان كوتاه راه اندازي كند. گاهي تعميركاران خودرو براي اطمينان از سلامت و قدرت باتري، دو سر باتري را بشيوه ماهرانه اي اتصال كوتاه ميكنند تا قدرت جرقه و در نتيچه توان باتري را ارزيابي كنند!
اما براي باتري هاي قابل شارژ وسايل همراه (چه نيكلايي و چه ليتيومي) نه تنها اتصال كوتاه مجاز نيست بلكه حد مجازي براي عبور حداكثري جريان وجود دارد، چه براي پركردن و چه براي تخليه و استفاده كردن از آن. و اگرچه  باتري را با كميت "يك ساعت" مشخص ميكنند يعني مينويسند "ده آمپر ساعت" اما تخليه انرژي باتري حتي نبايد در يك ساعت انجام بگيرد. چراكه در اثر تخليه سريع، مواد داخلي آن داغ و تجزيه شده و باتري مشخصه هايش را با سرعت بيشتري از دست داده و فرسوده ميشود. حداكثر جريان مجاز (چه شارژ و چه دشارژ)، چيزي در حد يك دهم كل ظرفيت باتري است.

لازم است به اين نكته مهم  توجه داشته باشيد
نكته مهمي كه هيچگاه به اندازه كافي مورد توجه قرار نميگيرد، مقدار مجاز جريان مصرفي لحظه اي از پاوربانكها ميباشد. چراكه يك كاربر وقتي ميبيند روي باتري نوشته ده آمپر ساعت، تصور ميكند كه ميتواند وسيله ده آمپري را به آن وصل كند! در حاليكه توصيه اكيد بر ميزان مصرف مجاز لحظه اي، يك دهم و در شرايط اضطرار، حداكثر يك پنجم كل ظرفيت باتري است نه بيشتر.

هفت مورد مهم تشخيص كيفيت باتري پاوربانكي خوباساسا انواع هرگونه از منابع ولتاژ، بسته به ضخامت سيم رابط و جريان مصرفي مصرف كننده و نيز كل مقدار انرژي داخلي خود آن منبع (مقاومت داخلي)، مقداري مشخص از جريان داخلي را به بيرون هدايت ميكند. حال اگر دو سر آنرا حتي بشوخي هم بهم وصل كنيم، جدي گرفته و در واقع ميخواهد تمام انرژي خود را بيكباره از اين مسير كه مقاومت الكتريكي ندارد تخليه كند و اين بمعناي "انفجار در حد وصع و توانش" ميباشد.
اصلي ترين عامل آتش سوزي هاي برق آسايي كه در اتوبوس هاي مسافري و در هنگام تصادف صورت ميگيرد، همين است كه باتريهفت مورد مهم تشخيص كيفيت باتري پاوربانكي خوب قدرتمند داخل اتوبوس در لحظه تصادف، در خودش و يا در سيمكشي هاي داخل اتوبوس، دچار اتصال كوتاه شده و بيكباره منفجر ميشود. با توجه به اينكه سيم هاي رابط در سراسر اتوبوس كشيده شده اند، باعث شعله ور شدن ناگهاني كل خودرو شده چنانكه امكان هيچ عكس العملي براي نجات مسافران را قرار نميدهد.
انفجار باتري حتي در مورد گوشي هاي بسيار گرانقيمت سامسونگ و آيفون هم مشاهده و مايه شرمساري توليد كننده و مبلغين آن، فراهم شده است.

محاقظ اتصال كوتاه و محدود كننده جريان خروجي در پاور بانك، هردو لازم ميباشد.

"اتصال كوتاه" بيشتر به عدم دقت كاربر و يا نامرغوبي سيم رابط  پاوربانك (كه معمولا در اثر پارگي و اتصالي كردن سيم رابط بين دو وسيله ايجاد ميشود) مربوط ميشود بنا براين ميبايستي هميشه به سلامت سيم رابط توجه جدي داشته باشيد و حتي المقدور از رابط هاي زره دار با ضمانت يك ساله استفاده نماييد.
اما "محدود كردن جريان خروجي" مربوط به موردي ميباشد كه اتفاقا كاربر نميتواند مواظب آن بوده و از آن جلوگيري كند.
و براي پيشگيري از شرايط ناخواسته اي كه كاربر درگير آن ميشود، در پاوربانك ميبايست تمهيدات محدود كنندگي جريان خروجي را نيز بعمل آورد.
بعنوان مثال وقتي شما يك باتري كاملا خالي وسيله تان را كه ظرفيت آن 4 آمپر است (مثل تبلت هاي ده اينچي) به پاور بانك ده آمپري وصل مي كنيد بدليل اختلاف سطح ولتاژ بين آن دو منبع، باتري وسيله ميخواهد در دقايق اول 6 اليبيش از 10 آمپر از پاوربانك شما دريافت كند. حال اگر داخل پاوربانك مدار محدود كننده عبور جريان نداشته باشد، احتمالا با همان چند بار شارژ كردن، كار آن ساخته و به سطل زباله پرداخته خواهد شد!

لازم است به اين نكته مهم  توجه داشته باشيدبهرحال يك باتري پاور بانكي خوب ميبايست يك مدار محافظي داشته باشد كه امكان خروج جرياني بيش از حد را ندهد چه برسد اتصال كوتاه را!

چگونه بدانيم باتري پاوربانك ما، داراي محافظ اتصال كوتاه يا محدود كننده جريان خروجي است؟

همانطور كه ذكر شد بهر دليل نبايد دو سر باتري را بهم وصل كرد. لذا پيشنهاد ميشود با آزمايش ذيل از امكان محدودكنندگي جريان خروجي پاوربانك تان مطمئن شويد:

يك لامپ سه آمپري را به خروجي آن وصل نماييد (سه ولت-سه آمپر يا تقريبا سه ولت-ده واتي). ممكن است يكي از اين سه حالت اتفاق بيفتد:

حالت اول: لامپ اصلا روشن نشود.
بمعناي آنست كه "مدار محافظ اتصال كوتاه"، عبور جريان بيشتر از حد مجاز در خروجي را كاملا "قطع" كرده است.

حالت دوم: لامپ با نور كامل روشن نشود و بلكه حالت سو سو زدن داشته باشد.
بمعناي آنست "مدار محدود كننده جريان"، جريان خروجي بيش از حد را "محدود" كرده، نه مثل حالت فوق كه كلا قطع كرده است.

نكات كليدي در مورد باتري هاي پاوربانكي حالت سوم: لامپ روشنايي كامل داشته باشد.
نشانه عدم وجود مدار محدود كننده جريان (لااقل در حد سه آمپر) در پاوربانك شماست.
اساسا سه آمپر ساعت، عدد بزرگي براي يك پاور بانك ده آمپري است و مصرف بيش از دو آمپر در ساعت يعني ناپرهيزي و استفاده غير فني كردن از اين پاوربانك ميباشد.

 

4- يك پاور بانك خوب، در زمان بيكاري نبايد شارژ خودش را بخورد!

باتري هاي نيكلايي، اينطور بودند و وقتي آنرا كاملا پر ميكرديد، بعد از يكي دو ماه كه سراغشان ميرفتيد خبري از باتري پر شده نبود! چراكه بيش از نيمي از شارژ خود را خودش مصرف كرده بود. باتري ليتيومي خوب اما از 5 الي 10 ماه انرژي را در خودش حفظ ميكند.

لازم است به اين نكته مهم  توجه داشته باشيدباتري پر شده اما بيكار را در كشو و صندوق خودروتان قرار ندهيد چرا كه تغييرات دماي محيطي  بخصوص در خودرو بسيار زياد است
لازم است به اين نكته مهم  توجه داشته باشيدبهترين مكان نگهداري باتري پر شده بيكار،  يخجال و در بخش داروخانه اش است چرا كه متوسط تغييرات دما در شبانه روز اين بخش، حداكثر 4 درجه و متوسط حرارت داخل يخچال در سال، 4 الي 14 درجه است.

حرارت باعث هرچه فعال تر شدن فعل و انفعالات شيميايي ميشود و از آنجا كه الكتروليت هاي داخل انواع باتري ها يك محيط فعال شيميايي و يوني هستند (جامد نبوده بلكه حالت مايع دارد) حرارت محيطي بالاي 25 درجه باعث عبور جريان نشتي بين كاتد و آند آنها خواهد شد.


لازم است به اين نكته مهم  توجه داشته باشيدتوجه داشته باشيم كه در حرارت محيط بالاي 25 درجه، مشخصه هاي بيشتر قطعات الكترونيكي نيز بسمت شرايط نامطلوب كاري پيش ميروند و در حد 45 درجه (لوازم قرارگرفته در زير پنجره جلو و عقب خودروي متوقف شده در افتاب تابستان، مثل گوشي تبلت بلوتوث...) ميتواند بخودي خود وسايل الكترونيكي را هم فرسوده كرده و حتي از كار بيندازد!

صفحه هفتم صفحه هشتم صفحه نهم 
فهرست مطالب دانستنيها در باره باتري هاي پاوربانك

به اشتراك گذاري عنوان و نشاني مطلب فوق در سايت هاي اجتماعي

friendfeed cloob delicious digg twitter-تئوتر

ياهو-yahoo

google plus-گوگل پلاس گوگل بوت مارك-google bookmarks گوگل باز-google buzz بالاترين-balatarin Technorati linkedin-لينكدين whatsapp-واتس آپ facebook-فيس بوك telegram-تلگرام
بر پا شده سال 89 - بروز شده در بهار 96
Free web page counter